PEYNİRLİ FİNCAN BÖREĞİ ve KAHVALTI SOFRAMIZ

• Başlığı okuyunca herkes benimle birlikte başladımı “akşama fincan böreeeeğiiiiii”diye çocukluğumuzun tekerlemesini söylemeye…Biz Esma’yla iki gündür bu şarkıyı söylüyoruzda.Pazar günü kalabalık ailemizi, kahvaltılı başlayan tüm gün devam eden ( tam pansiyon:))))) ) bir davetle ağırladık.Kayınpederimi davet ederken gelirim ama bir şartla kuzuyu ben getircem dedi.Kabul etmezmiyim seve seve.Bana kahvaltı ve ikindi çayının dışında akşam yemeği için salatalar zeytinyağlılar pilav ve doğum günü pastamız kaldı.Bir gün önceden bazılarını hazırladım.Bu böreği de kahvaltı için yapmıştım.Tavsiye ederim.Yapım aşaması çok kısa içini hazır ettikten sonra sarması çok kolay.güzelde görünüyor diimi …:))))))

• Geçtiğimiz hafta Esmanın doğum gününe arkadaşlarımız geliceğinde değişik bir börek ararken bloglarda; neslos da bu börekleri gördük Özlem’le.Yapımı çok kolay.Detaylı bir şekilde tarif ettiği için hiç zorlanmadım teşekkürler Neslihan’a.Sizde yapım aşaması için Neslosa uğrayabilirsiniz.Ben iç harcını değiştirdiğim için kendi yaptığım iç harcını vereceğim.

• MALZEMELER:
  • Yarım kg beyaz peynir,
  • Bir su bardağı rende kaşar,
  • Yarım dal ince kıyılmış maydanoz,
  • Bir tatlı kaşığı kırmızı pul biber,
  • Bir yumurta( malzemeler arasında kaynaşmayı sağlıyor )
  • Üzeri için yumurta sarısı ve çörekotu.

• Beyaz peyniri rendeleyebiliriz de çatalla da ezebiliriz.Rende kaşarı ekleyip maydanoz kıyıp,arzuya göre kırmızı biber ekleyip en son bir yumurta kırıp malzemeyi iyice özleşene dek karışıtıralım.

• Böreği hazırlayıp yumurta sarısı ve çörek otu ile süsledikten sonra 180 ila 200 derecede pişirelim.Afiyet olsuuunnnnn…………….

17 comments

1. Safiye says:

gülbicanım ne güzel bir masa bu böyle sıcacık.Ellerine sağlık
    benim tayinim çıktı bahçelievler e ;) esmmişkolini örtmeni olurmuşum bakarsın,,,hadi canım,,bye ….

2. SOFRAM says:

Merhaba canım, öncelikle ziyaretiniz ve beğeniniz için çok teşekkürler…
    Masanız ve börekleriniz çok güzel,ailece güzel bir gün geçirmişsiniz,allah ağız tadınızı daim etsin,blogunuzu da çok güzel hazırlamışsınız,ellerinize emeklerinize sağlık. Canım seni daha rahat takip edebilmek için arkadaş listeme ekliyorum, görüşmek üzere sevgilerimle…

3. Serap'la turuncu lezzetler says:

Öncelikle ziyaretiniz için çok teşkr ederim yenisiniz profilinizden gördüğüm kadarıyla aramıza hoşgeldiniz blogunuzdada herşey harika..börekte nefis olmuş ellerinize sağlık..görüşmek üzere kocaman sevgiler

4. Huriye says:

Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
    30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
    Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler…

5. jasmin says:

Canim tesekkurler yardimin icin .Guzel anlatmissin.Sayfani da iyice bir dolastim tebrik ederim seni canim Mukemmel hazirliyorsun yazilarin tariflerin cok guzel.Hele hele turkce olimpiyatlari icin yazdigin yaziya bayildim.Bende cok istiyordum blogumda yer vermek ,ama nasip olmadi.
    Neyse mektup gibi oldu tekrar tesekkurler canim hoscakal.

6. zerrin - misss says:

O sofranın kenarına ilişip sessizce otururum :) Vallahi hiiç sesimi çıkarmam :))

En sevdiğim öğündür kahvaltı ve böyle sofralar.

ellerinize sağlık ..

aşağılara doğru kaydım, yazıları okudukça okudum.. Pek güldüm iyi ki bu babayla evlenmişsin sözüne :))))

çok sıcak bir yazı biçiminiz var. Okurken keyif almamak elde değil.
    sıcacık sevgiler.

7. Hansa says:

herkese sıcak yorumlarından dolayı teşekkür ederim.

Zerrin masamın bir köşesine sessizce ilişmene gerek ( gerenk ) yok gel sen başköşeyi ayırırım sana.. :):)sorma iyiki bu babayla evlenmişsin sözü evliliğimizin mihenk taşı oldu…

safiş tatile gitmedim ama çok isterdim kızgın kunlardan serin sulara atlamayı…

serap inanki beğenilmek çok hoşuma gidiyor insanoğlu işte…teşekkürler.

pelin beğenine sevindim layık olmaya çalışıciğim sizlere.( bu da tam hülya koçyiğit cümlesi oldu.)

8. Anonymous says:

merhaba
    kahvaltı için börek bakaken sizin yazınızı gördüm ama güzel hoş tarifleri yazmışsınızda böreğin nasıl sarılışını anlatmamışsınız tarif ederseniz sevinirim ellerinizie sağlık :)))

9. Hansa says:

Sevgili adsız okurum bu sayfadan tekrar böreğin tarifini okursan bana tekrar yorum yazarmısınız okudum diye merak ederim …:)
    yufkamızı dörde bölüyoruz.bir tanesini çay fincanının içine dışarı baya taşacak şekilde koyuyoruz.içine ve dışarı taşan kenarlarına fırça yardımı ile yağ ve su karışımı sürüyoruz.İç harcımızdan bir yemek kaşığı içine koyup kenar yufkaları büzüştüre büzüştüre içine bastırmadan topluyoruz. tepsiye ters çevirip yumurta sarısı sürüyoruz.doooğru fırına…
    sevgiler kolay gelsin.

10. Hansa says:

Peenare selam,
    Yufkamizi dorde boluyoruz,bir parcasini cay fincaninin icine ,kendlari tasacak sekilde döşüyoruz . Cok islatmamak kaydiyla yag ve su karisimi gezdiriyoruz ic karcimizdan kararinca koyup fincandan disari tasan yufkanin kenarlarinadq firca ile yag su karimisindan surup iice kapatip tepsiye ters ceviriyoruz yumurta sarisi corek otu firin :)) bu kadar ….sevgiler