MAKLUBE

Kayınpederim maklube yaparmısınız biriniz dediğinde attım kendimi ortaya.Şimdi her yemeği biliyorum ya bunu yapmamak olmaz defaaten yediğim bir şey biraz mantık yürüterek malzemeyi eksiksiz bir araya getirerek çıktı ortaya.Çok severek yedik.bildiğiniz et-pilav gibi dursada yapım aşamaları evreleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar var hassas olay yani. Mesela benim unuttuğum hassas bir olay şu ortadaki boşluğa temcereyi kaldırdıktan sonra kalan salatayı hırsız ellerin halel getirmesine izin vermeden [:)] yerleştimek.Onun için o boşluğu yok sayın siz.Başka da sorun yok gibi gözüküyor.biraz maklubenin tarihçesini araştırdım ama hiç kaydadeğer buraya almaya layık bir bilgi yok.Bilenler lezzetini bilir bilmeyenlere anlatayım.Öncelikle iki üç kişi için bu yemeği yapmaya kalkmayın 10 dan açın sayıyı.Karnınız iyice aç olsun ki yemeye doyun yoksa aklınızda durur ki bu midenizde durmasından daha sağlıklı değil.Diyet yapıyosanız eğer değermi acaba demeyin rastladığınız yerde kırın kaşığı değmez [ haha :)] pilavından az yerseniz olur.Ben bu yemeğin bi çok şeklini gördüm üstünde patates olması benim zevkim.Ette üstte olabilir.Ama patates çok şık duruyo bence.
Bazen yorumlarda çok ilginç sorular çıkabiliyo.Şimdi eminim birisi o pilavın altındaki mor ne diycek açıklayım salatanın sosu biraz yağı limonu bol severizde.Mor da kırmızı lahananın suyu. ( Eminimim ona takılan biri çıkacağına)
Malzemeler:
  • iki kilo kuzu kuşbaşı,
  • 4 patates,
  • bir kilo baldo pirinç,
  • Üç kaşık tereyağ,
  • iki kuru soğan.
  • bir litre et suyu.(önceden kemik kaynatarak elde edebilirsiniz)
  • bol yeşillik içeren salata malzemesi,
  • Yoğurt.

Yapılışı:

  • Kuşbaşı eti kısık ateşte kendi suyunu salıp çekene kadar pişirelim.tuzunu ayarlayıp etin altını kapatalım.
  • patatesleri halka halka doğrayıp kızgın yağda kızartıp yağını çektirelim.Soğanları halka halka doğrayıp az sıvıyağla yağladığımız tencerenin en altına dizelim.üstüne tuzladığımız patatesleri,onun üstüne eti yerleştirelim.Yıkayıp süzdüğümüz pirinci ekleyip küçük parçalara ayırdığımız tereyağ parçacıklarını ekleyelim.Kaynar sıcaklıkta olan et suyumuzu pirincin çok az üstüne çıkacak şekilde tencereye alalım.Altını kısıp kontrollu pişirelim.Ben iki tencereye ayarlayarak pişirdim eğer yetecek büyüklükte bir tencere yoksa ya malzemeyi azaltın yada iki tencereye bölün bu da şefin tavsiyesi.
  • Büyükçe bir sininin ortasına tenceremizi ters çevirelim.açmadan salata ve yoğurdu sırasıyla dizelim.Süsleyip tencereyi açalım.daaaa daaammmmmmmmmm…..

…….afiyet olsun, sevgiler…..

31 comments

  1. Papatya Prenses says:

    Şimdi tam o morluktan başlıycaktım ama takılaram değil. Ondan sebep bi kenara alıp bişi diycem;

    bloglar bizim!biz yapıyoruz biz yayınlıyoruz. kime ne kardeşim! foto güzel mi,tarif iyi mi? gerisini boşver yazmana bak. kendin bişi sananlar da blog okumusın ha!

    gelelim şu nesafetli görüntüye!
    bi kere o mor renk pilava acayip cazibeli bir hava katmış!bayıldım bayıldım!pilavın o kısmını ben yemek istiyorum.

    maklube bi Arap yemeğidir ve daha çok doğu yöremizde yapılır. ayrıca bereketli ve kalabalık için yapılar bir lezzet olduğundan dolayı malum cemaate mal edilmiştir.çok da iyi olmuştur;)

    aslında esas maklube,sadece patlın-pilav ve parça etden yapılsada günümüzde çok çeşitleri vardı.

    patates,bezelye,havuç,soğan.. gib garnitürler katılarak da yapılır.

    off ne bilirmişim be:P

    sözün özü kırar dizimi o sofraya oturur,kaşık kaşık yerim!

    ha birde ellerine sağlık derim!:)

  2. NEŞELİ GÜNLER says:

    ooo harikalar oluşmuş efendim ellerine sağlık yani papatya prenses anlatmış önüzü
    .ama genelde cemmatlerde yapılır doyurucu olmasından kaynaklanıyor sanırım
    arap yemegidir .
    kalabalıkla yendimi daha lezzetli olur kalabalığın tadı başka yani .

    hhaa eleştirmelerine gelince ay bırak kim ne demiş boş ver sen sevdin mi memmunmusun ona bak gerişi boşşşş.

    kocaman sevgiler

  3. Safiye says:

    Çok leziz duruyor karşımda mübarek şey. Mübarek diyorum dil alışkanlığı malum maklubeden sonra gelen çay muhabbetleri. Ben de ünv.de iken yurtta kalan öğrencilere yapmıştım 15-20 kişilik.. Ne korkmuştum olmıycak diye. Allah yüzümü kara çıkarmamıştı da lezzetten iki büklüm olan bir güruh bulmuştum sofrada :) (Bu espiri de selametlik Sündüz cüğüme aittir.) Şimdi o imkanlarla yap deseler maklube yapamam heralde aynı lezzette :)
    Daha fazla maklube resmi için bknz Facebook: Maklube sevenler grubu :))

    Ellerine sağlık bebişim..Esma Anna pilavından ver dedi mi? yeme aşamasında

  4. Hansa says:

    teyzesi esma için bu bir gömü bulma mutluluğu idi define gibi hem yoğurt hem et hem pilav aynı tepside düşünsene …
    birde safişim facebooka değindiğin iyi oldu daha çok resim daha komik yorumlar için uğrayın facebooka ben yazacaktım unutmuşum…

  5. Hansa says:

    papatyam aşkolsun sana ben sipariş alırım link vermişsin yaparım kaç kişilik derseniz o adrestekindende ucuz veririrm malzemeden çalmış onlar zati hahahahah :):):):):)

  6. Esin (Huysuzbalık) says:

    :) Morluk olayına çok güldüm… Öyle böyle sen beğendi isen gerisine kimse karışamaz :) Çok güzel görünüyor maklube. Bir kez arkadaşların evinde yemiştim. Çok lezzetli oluyor bence de.Bu kadar çok kişi için bir yemek yapmak cesaret işi tebrik ederim valla. Sevgiler…

  7. Hansa says:

    esincim,kalabalık misafire yemek yapma konusunda ustalığa ilerliyorum hızlı adımlarla…
    çok da seviyorum kalabalık misafir gelsin yensin içilsin ev bark batsın ben 10 gün kendime gelemiyim :):)
    hoş ben sevmesemde hiç 15 kişiden az misafirim olmuyo ki …. sevdirdiler ben böyle değildim yaşarken oldum ……………:):):):)

  8. Aysultan... says:

    Yazı harika,maklube harika,yorumlar harika kısacası sen harikasın Hansam:)
    bi kere pilavın o mor renginden rahatsız olan bakmasın kardeşim ne bulsam dile şaşırıyor bazıları gıcık oluyorum onlara…
    lezzetli oluyordur bence de yiyicem birgün inşallah :)

  9. UKBE says:

    Kıymetli Efendim, bendeniz bunca yıl dersane meclislerinde bulunmaklığımdan mütevellid, maklube namiyle maruf leziz taamı az çok yakından tanırım, öyle ki fotoğrafını bile görsem, lezzeti hakkında çok isabetli yorumlarda bulunurum. Maklubeniz tarafımdan tam not aldı. Gerçekten mükemmel gözüküyor. Çok ayrıntısına girip okuyanların zaten balon gibi olmuş iştahlarını daha fazla kapartmak istemem… Herşey ortada….

    Buradan hareketle diyebilirim ki kayınpederinize hazırlamış olduğunuz bu maklube ziyafeti bizleri fazlasıyla kıskandırmış oluğ, aynısı en kısa zamanda kendi ailenize de yapmanızı uygun bulduk…

  10. Hansa says:

    kardeşcim senin canın sağolsun.bu övgü dolu iltifatlarından sonra farz oldu senin çiğköftenin ardından bir maklube…..
    şimdiden eline sağlık.

  11. diyalogyemekleri says:

    cnm yaa..maklube resmi beni bitirdi..ben hep maklube deyince artık çok sevdiğim birinin yaptığı maklubeyi hatırlıyorum ve o güzel günleri gülümseyerek yadediyorum..resim beni o günlere götürdü..ellerine sağlık..bugünlerde biraz melankolik takılıyorum daaa…yorum hafif hüzünlü oldu sanki..ne yapalım..bu da geçer ya HUU…SLMLAR

  12. ehlikeyf says:

    allah iyiliğimi versin tepsinin ortasındakine yaşpasta diye bakıyorum iki saattir maklubeyide biliyorum ya azçok.etli pilav olması lazım bu pasta neki diyorum:)))dervişin fikri neyse zikri o derler aklımı pastayla bozdumda bu aralar:)
    tepsinin ortasında duranın etli pilav olduğunu anladıktan sonra allaaah dedim işte yemek bu.bu görüntüye ne denebilirki,olsadayesek tabiki:))

  13. ..haLid.. says:

    salata ve yogurdun bloklar arası boşlugu ii sağlanmış anya-konya ilişkisi yok..kollektif yemek anlayışının günümüz modernizmine uyarlanmış hali olan bir yemek..ana yemek,arasıcak,salata,yogurt hepsi bir arada..otur,ye,kalk ugraşma derdi yok.. :)) bidahakinde içecegide o tepside biryerlere sıkıştırmayı deneyelim bence alt tabakadaki morluk salata sosu deilde mesela şalgam suyu olsun o da aradan çıksın :))

  14. bahar says:

    Hansa’cığım merhaba, çekilişle ilgili çalışmalara halan devam ediyorum :) sen de hediyeni gönderdin mi? Göndereceğin arkadaşın da merakla bekliyor, beni bu konuda bilgilendirirsen sevinirim canım. Sevgiler

  15. ayse says:

    cook ozur dılerım ama maklubenın aslını tarıfını bılen bırı olarak soylemeden edemeyecegım sızın yaptıgınız maklubeye son derece benzıyo fakat maklube degıl. maklubenın aslında patlıcan bezelye patates ve havuc davar ve salatası kasık salatası usulu yapılıyor,sakın kızmayın bana bılgımı paylasmak ıstedım. ama sunuda belırteyım sızın tarıflerınızın cogunu denedım ve ınanılmaz sonuclar aldım

Leave a Reply


*